02-01-2020 Het Pieterpadavontuur is ten einde, wat nu?

2 januari 2020 - Kolham, Nederland

Het Pieterpadavontuur is echt ten einde en dat dringt nu eigenlijk pas een klein beetje door. We hebben een gigantisch mooie tijd gehad op het Pieterpad en heel veel dingen gezien en erg veel gelopen. Het heeft erg verslavend gewerkt en we zijn nog lang niet uitgewandeld. Terwijl je loopt zie je de dingen heel anders en leer je anders met dingen om te gaan. Waar ik bijvoorbeeld in het begin nog heel erg volgens een tijdschema moest reizen en lopen is dat al snel verwaterd en laten we gewoon alles over ons heen komen. We zien wel hoe laat het wordt en hebben maling aan de tijd gekregen. Het loopt zo een stuk relaxter. Het tempo waarin we lopen is van ondergeschikt belang en als we een uur op een terrasje willen zitten dan doen we dat. Waar we de ene keer met gemak liepen, was het de andere keer weer ineens loeizwaar. Voor een ander is het misschien peanuts, voor ons niet...maar we hebben het toch maar even gedaan. Met voldoende wilskracht kom je een heel eind.

Ik kijk dan ook vol trots terug op onze periode op het Pieterpad! Zeker 500 kilometer hebben we wel afgelegd met alle verdwaal momenten en omwegen.

Verder wil ik graag iedereen bedanken die onze avonturen heeft gevolgd en voor de leuke reacties steeds weer, het geeft nog meer energie om te blijven schrijven.

Blijven schrijven gaan we dan ook zeker doen, maar voor schrijven heb ik wel weer een nieuw avontuur nodig. Jet en ik hebben het erover gehad en in maart 2020 gaan we een begin maken met het Pronkjewailpad!

"Het Pronkjewailpad: "Het meest gastvrije pad van Nederland".

Op het Pronkjewailpad beleef je gastvrijheid en ontmoet je Groningen en de Groningers. Je komt terug met een rugzak aan verhalen en belevenissen, want overal (in elk dorp) moet je stempelen en ontdek je op een bijzondere manier Groningen. Soms loop je door een fruitboomgaard, een bakkerij, een museum, een maisdoolhof. Je kunt het zo gek niet noemen ….. en het mooie is, gaandeweg ontdek je alle highlights van Groningen. Je hoeft niet te kiezen of bang te zijn dat je iets mist. Onderweg ontdek je alles waar Groningen rijk aan is, zoals: historische borgen, spannende vestingen, middeleeuwse kerken, draaiende molens en boeiende musea." (bron: https://www.tochtomdenoord.nl/wandeltochten/het-pronkjewailpad)

De verhalen over onze pronkjewailpad avonturen zullen te vinden zijn op: https://onzepronkjewailpadavonturen.reislogger.nl/

Ik hoop dat jullie ons blijven volgen!

Groeten Saskia (02-01-2020)

1. Gerda:
    3 januari 2020
    Erg leuk verslag weer, toppers we blijven jullie volgen